עוד משחר ההיסטוריה ידוע כי מים מהווים אמצעי זמין, פשוט ויעיל לכיבוי שריפות. כמעט כל ילד יודע עובדה בסיסית זו. לכן, לא מפליא כי למרות שיש כיום מטפים מיוחדים הפועלים באמצעות גז מדכא בעירה או באמצעות קצף מיוחד נפוצים עד מאוד מתזים לכיבוי אש. אותם המתזים, הנקראים גם ספרינקלרים, נחשבים למערכת הנפוצה ביותר לכיבוי שריפות המותקנת בבתים ובעסקים. אם אתם קבלני בניין או קבלני שיפוצים, אם אתם עוסקים בפרויקטים של פינוי בינוי או תמ"א 38, התקנת מערכת ספרינקלרים עשויה להיות רלוונטית גם עבורכם. לפרטים נוספים – פנו לחברת א.ת. מיגון ואבטחה.

מתזים לעסקים 
למרות שמקובל מאוד להתקין מתזים לכיבוי אש בבניני מגורים או במתמחי משרדים שגובהם 8 קומות ויותר, מדובר בפתרון חשוב לא פחות גם לעסקים. התקנת ספרינקלרים לעסקים חיונית כאשר מדובר במקום הנותן שירות לקהל לקוחות רחב. במקביל, ההתקנה הזאת חיונית גם בעסקים שאינם משרתים קהל לקוחות רחב אך יש בהם נוכחות של חומרים דליקים בקנה מידה רחב.

באמצעות מתזים לכיבוי אש ניתן לשמור על ביטחונם של הלקוחות בקניונים. באמצעות פתרונות משוכללים של מערכות כיבוי אש במים ניתן להגן על אנשים המגיעים לבקר במוזיאונים או לאורחים בבתי המלון השונים. אותם מתזים חיוניים גם לשמירה על בטיחות במעבדות או בבתי חולים, במוסדות גריאטריים ובבתי אבות, במעבדות וכמובן בבתי זיקוק. גם מפעלי ייצור, נגריות, מוסכים ועוד מגוון רחב של עסקים חייבים להתקין אמצעי בטיחות תקניים.

אין לכם בעסק עדיין מתזים לכיבוי אש? אתם מגישים בימים אלה בקשה לקבלת רישיון עסק? אינכם רוצים להתמודד עם ליקויים, סיכונים, קנסות וצווי סגירה? פנו בהקדם אל חברת א.ת. מיגון ואבטחה. מומחי החברה מכירים על בורים את כל התקנות המקומיות שעוסקות בפתרונות כיבוי וגילוי עשן. מומחי החברה מתמחים בתכנון מערכות כיבוי משוכללות, התקנת מערכת ספרינקלרים ואספקת ציוד כיבוי נלווה.

מנגנון בהפעלה אוטומטית 
מי שבחן פעם מקרוב את אותם מתזים לכיבוי אש הבחין שהם מבוססים על צנרת ועל פיות שהן מעין ברזים. אך ההפעלה של המתזים איננה נעשית כמו הפעלת ברז רגיל – אין ידית או מנגנון אחר שמאפשר פתיחה או סגירה באופן יזום. מדוע זה כך? חשוב להבין כי התקנת ספרינקלרים לעסקים מקנה פתרון כיבוי שפועל מעצמו, באופן אוטומטי וללא צורך במגע יד אדם. בתוך המתזים מטמיעים מכלול שלם של גלאים. הגלאים הללו מבוססים על יכולת זיהוי חום וטמפרטורות גבוהות.

כאשר מערכות כיבוי אש במים מזהות עליה בטמפרטורה מעל ומעבר לסף שהוגדר מראש, מתחילה הפעולה. כמוסות ובהן חומר כימי הרגיש לחום מתנפצות כך שהחסימה של המתזים מוסרת כהרף עין. מאותו רגע, המתז שנמצא מעל האזור הבוער יתחיל לפעול. במידת הצורך, יופעלו גם מתזים סמוכים, לפעולה משולבת. 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם