איך עובד גלאי עשן

מערכת גלאי עשן

גלאי עשן

הבית שלכם לא חסין מפני שריפות. בין אם זה בעקבות קצר חשמלי או בין אם זו תוצאה של חוסר תשומת לב לגז שנשאר דולק, עלולה להתפשט שריפה ברחבי הבית ולסכן את השוהים בו. על מנת להעניק את הטיפול הראשוני המהיר ביותר, ישנן מערכות לגילוי עשן וכיבוי שריפות. מערכות אלו יכולות לפעול בצורה מהירה ולהגביר את הסיכויים להשתלט על הלהבות טרם כילו את כל תכולת הבית.

 

איך עובד גלאי עשן

ישנם סוגים שונים של גלאי עשן אך לכולם שיטת פעולה אחידה. ברגע שחיישני הגלאי המותקנים בו, מזהים עשן בכמות חריגה בחלל, הגלאי נכנס לפעולה. הוא מתריע לרכזת גילוי אש על מצב אפשרי של שריפה והרכזת מפעילה את מערכות כיבוי האש הפרוסות בחללים שמעניקות טיפול ראשוני מהיר ויעיל ללהבות האש. חלק מהגלאים מאתרים את השריפה באמצעות יינון של אוויר וקרינת אלפא שנפלטת מכמות זעירה של חומר רדיואקטיבי, בעוד הגלאים הנפוצים פועלים עם חיישן אינפרא אדום.

איפה מתקינים גלאי עשן

כאשר פורצת שריפה, צריכים לפעול בזריזות. כל דקה קריטית ועשויה להיות זו שתכריע בין חיים למוות. גלאי עשן יוכל להסב את תשומת לבכם בשעת חירום ולגרום לכם להגיב מהר יותר. לכן, חשוב מאוד להתקין גלאי עשן במקומות הבאים:

  • בתי מגורים – חדרי שינה, מטבחים וחדר הסלון
  • משרדים
  • מטבחים תעשייתיים
  • גני ילדים ובתי ספר
  • כל מבנה ציבורי

איפה למקם גלאי עשן

גלאי עשן הוא למעשה רכיב קטן אשר מקובע לרוב לתקרת החדר, בעל יכולת לזהות באופן מהיר היווצרות של עשן בחדר. מאחר והעשן מטבעו עולה כלפי מעלה, כבר עם היווצרות הלהבות הראשוניות, גלאי העשן יזהה את הסכנה ויתריע בעוצמה שתאפשר מהירות תגובה, כיבוי של האש ופינוי מהיר של השוהים במבנה.מיקום גלאי עשןהוא קריטי וחייב להיות מתוכנן בצורה טובה. מיקום שגוי כמו, במקום נמוך מדי ביחס לגובה הלהבות או במקום אליו העשן בקושי מגיע, יגרום לכך שגלאי העשן לא יפעל ויגיב מהר. תגובה מהירה ללהבות אש יכולה למזער את נזקי השריפה ולהציל חיי אדם.

איך לכבות גלאי עשן

חשוב לציין, כי כיבוי גלאי עשן לא מומלץ כלל, הגלאי צריך להישאר דולק ולהתריע על מקרי שריפה. אך במקרים בהם הוא מצפצף ומפריעמבלי שיש בעיה, דליקה, התלקחות או שריפה, יש צורך להכיר את שיטת הפעולה של הגלאי כדי לפתור את הבעיה. ישנן כמה סיבות לצפצופי סרק של הגלאי כמו:

  • התיישנות של רכיבים אלקטרוניים – כמו כל מכשיר, גם גלאי עשן עלול לסבול מהתיישנות, בלאי ושחיקה. במקרים של התיישנות ברכיבים האלקטרוניים, התוצאה תהיה בדרך כלל אזעקת שווא. אם רוצים למנוע את זה, צריך להקפיד להחליף את הגלאי אחת לתקופה מסוימת ולפי הנחיות היצרן.
  • איבוד הדיוק – גם איבוד של הדיוק עלול לגרום לחיישן להתחיל לצפצף בלי שום קשר למה שקורה בסביבה. על מנת לדעת האם אכן החיישן איבד את הדיוק שלו, צריך לקחת אותו למקום פתוח. במידה והחיישן עדיין מצפצף, זה כנראה מעיד על כך שהוא יצא מדיוק. כאן, הפתרון הוא לתקן או לכוונן מחדש את המעגלים החשמליים. היתרון הוא שאפשר לחסוך בהוצאות, אך החיסרון הוא שיש צורך בציוד מעבדה שלא נמצא בכל בית.
  • גלאי אש עצמאי – גלאי עשן נפוץ המתאים לבתים פרטיים, חדרי שינה ומשרדים יכול לפעול באמצעות סוללות. אם הסוללות של הגלאי הולכות ואוזלות, הוא אמור לספק התראה בסיסית. במידה ולא מתייחסים אל ההתראה שמעידה על סוללות ריקות וגם לא מחליפים אותן, יכול להיות שחלק מהדגמים יתחילו לצפצף בתדירות גבוהה יותר. כמו כן, איפוס גלאי עשןיתבצע בסיום החלפת הסוללות.
  • כפתור תקול – גלאי נייד שפועל על סוללה כולל בתוכו כפתור בדיקה והשתקה. מטרת הכפתור היא לאפשר בדיקה של הגלאי גם בתנאי שגרה, או להשתיק את הגלאי אחרי שהוא מצפצף. אבל אם הגלאי ממשיך לצפצף גם אחרי שלוחצים על הכפתור, ייתכן ומדובר על בעיה בחומרה ויש להחליפו.

א.ת. מיגון ואבטחה – מערכות לגילוי עשן

אנו בחברת א.ת. מיגון ואבטחה, מעניקים מענה נרחב הכולל אספקה, התקנה, ייעוץ, בדיקות תחזוקה ותכנון של כל ציוד מערכות לגילוי עשן וכיבוי האש. בנוסף אנו מספקים ציוד בטיחות באש, גלאי עשן, שילוט, מטפים, זרנוקים ומזנקים, ארונות כיבוי אש ושירותי תחזוקה בכל ההיקפים הנדרשים על ידי לקוחותינו, בפריסה ארצית ומתוך ניסיון רב בתחום. לכל שאלה צרו אתנו קשר:

טלפון: 076-5400110

דוא"ל: [email protected]

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם