אישור תקינות ספרינקלרים

כל בנייני המסחר, המשרדים, בנייני ציבור ואף חלק לא מבוטל של בנייני המגורים חייבים להתקין מערכות גילוי וכיבוי אש. מערכת ספרינקלרים נחשבת בעיני מומחים בתחום לאמצעי הטוב והיעיל ביותר על מנת להפחית את גובה הלהבות, להשתלט על שריפות ולעצור את התפשטותן עד הגעת כוחות מיומנים שיוכלו לכבות אותה לחלוטין. מערכת המתזים מותקנת לצורך הגנה הן על העובדים בבניין והן על רכוש וציוד יקר הערך. במרבית המקרים  המתזים פרוסים בכל רחבי המבנה וזאת על מנת לתת פתרון ראשוני ומהיר כבר בשלבים הראשונים של השריפה, תכנון מדויק ונכון של מערכת מתזים יכולה להביא להורדה משמעותית של עוצמת הלהבות ובכך לעזור שהשריפה לא תצא מכלל שליטה.

למידע נוסף לחצו כאן

איזה אישור תקינות ספרינקלרים צריך לקבל?

על מנת לבדוק את מערכת ספרינקלרים, החברה חייבת לקבל תעודה ממכון התקנים הישראלי המאשר לה לבצע בדיקה, בקרה ותחזוקה של המערכות לכיבוי אש. כמו כן יש צורך לבדוק שכל הרכיבים במערכת עומדים בתו התקן הישראלי ת"י 1928. בנוסף כדאי לשים לב שתעודת נותן השירות הינה בתוקף. את האישור יש להעביר לכבאות והצלה לישראל.

מי רשאי לבצע את בדיקות למערכת ספרינקלרים?

בדיקות למערכות כיבוי אש רשאי לבצע רק טכנאי מוסמך ומקצועי שקיבל את ההכשות והסמכות הנדרשות של מכון התקנים הישראלי. תחום כיבוי השריפות הוא נושא חשוב ביותר ויכול ברגע הקריטיים לעשות את ההבדל בין אסון כבד עם נפגעים בנפש לבין בטחון ושקט נפשי. חיוני מאוד שאת הבדיקות של המערכות להתראה מפני שריפה וכיבוי שריפות יבצעו רק אנשי מקצוע מנוסים ומקצועיים בתחום.

מה החשיבות של התקנת מערכת ספרינקלרים ובדיקה שגרתית שלה?

בישראל פורצות כל שנה אלפי שריפות בבניינים (לפי נתוני רשות הכבאות וההצלה מתרחשות מעל ל- 40,000 שריפות בשנה במבנים ובשטחים פתוחים). השריפות הללו גורמות לנפגעים בנפש ואף לנזק עצום לרכוש. סביר להניח שמספר רב של השריפות היה ניתן למנוע באמצעות התקנת מערכת מתזים. לפי מחקרים רבים שנעשו ברחבי העולם התקנת מערכת ספרינקלרים מונעת למעלה מ-90% מהשריפות ומפחיתה את כמות הנפגעים.

חברת 'א.ת מיגון ואבטחה בע"מ' משווקת מתקינה ומבצעת תכנון של כל מערכות כיבוי האש ומעניקה לחברות ולקבלנים את הפתרונות המתקדמים והמקצועיים ביותר בתחום. החברה מספקת אישורים הנדרשים עבור שירותי הכבאות ומכון התקנים הישראלי לכל סוגי המבנים. החברה מעניקה ללקוחותיה חווית שירות מקצועית אדיבה ואמינה המאפשרת לקבל את ההגנה הטובה ביותר שיש. נשמח אם תתקשרו אלינו לטלפון: 076-5400110, או צרו איתנו קשר כאן.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם