בדיקת מערכת גילוי אש

בדיקת מערכות גילוי אש

אחת הטכנולוגיות החשובות שפותחו בעולם בטיחות האש ואשר מיועדת לסייע לנו להילחם בשריפות בצורה יעילה ומהיר היותר היא טכנולוגיית גילוי האש. כיום ישנן מערכות רבות שכל תפקידן הוא לגלות את האש על מנת שניתן יהיה להזעיק את כוחות הכיבוי בזמן ולהכניס לפעולה מערכות אחרות שאחראיות על כיבוי האש, כמו למשל מערכת ספרינקלרים. העניין הוא שבתור החוליה הראשונה בשרשרת, מערכת כיבוי אש חייבת להיות תקינה ופועלת בכל עת, שכן כשל במערכת זו יוביל לכשל בכל תהליך הכיבוי. לשם כך, נדרשת בדיקת מערכת גילוי אש אותה יש לבצע אחת לתקופה.

למידע נוסף לחצו כאן
 

מה כוללת בדיקת מערכות גילוי אש?

בדיקת מערכת גילוי אש היא בדיקה שכל ייעודה הוא לוודא שמערכת גילוי האש עובדת, מגיבה היטב לסיכוני אש ושגם מצבה הוא טוב כך שפוטנציאל הכשל שלה ברגע האמת יהיה נמוך. בהתאם לכך, כוללת הבדיקה, קודם כל בדיקה ויזואלית של כל מרכיבי המערכת על מנת לוודא שכל הרכיבים תקינים, לא שחוקים ולא סובלים מליקויים מבניים. בהמשך לכך, תחובר המערכת למכשיר בקרה שיבדוק את החיבוריות של כל נקודות הקצה שאחראיות על הגילוי (למשל חיישני עשן ואש) ולבסוף יבוצע גם ניסוי שבו ייווצר סיכון אש מלאכותי במיקום נקודתי, ותיבחן התגובה של מערכת הגילוי כולה. לאחר ביצוע הבדיקה תקבל המערכת אישור תקופתי שיעניק לה תוקף רגולטורי עד הבדיקה הבאה.

 

מי מבצע את הבדיקה?

בדיקת מערכות גילוי אש היא בדיקה מקצועית שדורשת גם ידע מקצועי וכלים מקצועיים וגם אחריות מקצועית בכל הקשור לעמידת המערכת בתקנים הרלוונטיים. בהתאם לכך, הסמיכה רשות הכבאות גורמים שונים שמוסמכים לבצע את הבדיקה וכל בדיקה כזאת חייבת להתבצע אך ורק על ידם. את הבדיקה לא יכול כל אחד לעשות בעצמו וגם לא אף קבלן, מהנדס בניין או כל גורם אחר שאין לו הסמכה בתחום בטיחות האש מטעם רשויות הכיבוי. כמו כן, יש לבחון את התדירות בה יש לבצע את הבדיקה ולהקפיד לבצע אותה במועדה.

חברת א.ת מיגון היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום הציוד והשירותים לעולם כיבוי ובטיחות אש ובכלל זה מבצעת בדיקת מערכות גילוי אש עבור כל סוגי המערכות מכל הדגמים ושל כל היצרנים. לחברה צוות מקצועי בעל הסמכה רשמית של רשות הכבאות בישראל והחברה מנהלת עבור לקוחותיה את לוח הבדיקות שיבטיח ביצוע כל הבדיקות הנדרשות במועדן. לפרטים נוספים על שירותי החברה, צרו קשר עוד היום בטלפון 076-5400110.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם