גלאי עשן התקנה

סוגי גלאי עשן שונים

מערכת לגילוי עשן וכיבוי שריפות בבית

שריפה בבית היא בין התרחישים הרעים והמסוכנים ביותר שכל אחד יכול להעלות על דעתו. שריפה עלולה להתלקח בקלות ובמהירות אודות לכירי הגז שנשארו בטעות דולקים ללא השגחה או כתוצאה של משחק בגפרורים שהילד הקטן שיחק. על מנת לדאוג לבריאות השוהים בבית וכמו כן למזער עד כמה שניתן את הנזקים שהאש תגרום, יש להתקין מערכות גילוי עשן וכיבוי אש ברחבי הבית. אותן מערכות, יספקו מענה ראשוני מהיר ויעיל בשעה שלהבות האש טרם התלקחו והתפשטו אל כל רחבי הבית.

 

גלאי עשן-התקנה

על מנת לענות על השאלה: "איך מתקינים גלאי עשן בבית?" צריך להבחין בין מקורות האנרגיה השונים המאפשרים לגלאי לפעול. הנה הסברים על תהליך ההתקנה של שני גלאי עשן הנפוצים בבתים:

  • התקנת גלאי עשן עצמאי – גלאים מסוג זה פועלים על סוללות. על מנת לוודא כי הם אכן פועלים ושהסוללות עדיין מלאות, ישנו כפתור בדיקה עליו תצטרכו ללחוץ מידי תקופה. ניתן לקנות גלאי עשן בסיסי, ברובהחנויות למוצרי בית או אפילו באינטרנט. במידהואתם רוכשים אונליין, וודאו כי הגלאי שאתם קונים, עומד בדרישות של מכון התקנים הישראלי. לצורך ההתקנה תצטרכו לקדוח שני ברגים בתקרה ולהרכיב עליהם את הגלאי, ויש אפילו גלאים שאפשר להדביק לתקרה בדבק דו צדדי.
  • התקנת גלאי עשן מחובר לחשמל – בהתקנת גלאי מסוג זה, המתקין יחבר את גלאי העשן שלכם לתקרה, וימשוך ממנו חיווט אל נקודת החשמל הקרובה. תוכלו לבחור בהתקנה מתחת לטיח, שבה המתקין יחצוב בתקרה או בקירות ויסתיר בתוכם את הכבלים, או בהתקנה מעל הטיח, שבה הכבלים יוסתרו בתוך תעלות לאורך התקרה והקיר. התקנה מתחת לטיח תהיה יקרה יותר, אבל גם אסתטית יותר ועם פחות סכנה שחוטי החשמל ייפגעו מרטיבות וכדומה.גלאי עשן מחובר לחשמל תמיד יכלול גם סוללת גיבוי, כך שימשיך לפעול גם בהפסקות חשמל או כשהחשמל קופץ.

גילוי וכיבוי אש בלוחות חשמל

כל קצר או תקלה בלוח החשמל המרכזי של הבית עלול להוביל להפסקת זרימת החשמל ואף להוציא מכשירים חשמליים משימוש במקרים קיצוניים. לכן, במקרים של שריפה המתחוללת בסמוך לארון חשמל שבו ממוקמים לוחות החשמל, יש לנקוט במשה זהירות ולהעניק טיפול ראשוני מהיר ככל הניתן ללהבות האש. על כן, יש חשיבות בהתקנת מערכות לגילוי וכיבוי אש בארונות חשמל מרכזיים, שיעניקו טיפול ראשוני מהיר ויעיל במקרי שריפה. ההתקנה בלוחות החשמל תבוצע כך, שפתחי כניסת העשן של הגלאי, יהיו בתוך חלל ארון, ושתהיה אפשרותלבצע את תחזוקת הגלאים מחוץ ללוח, מבלי לפתוח את הלוח.
בעת ההתקנה של גלאים בלוחות חשמל, לא יבוצעו קידוחים בלוח החשמל העלולים לפגוע בתקינות הלוח.

סוגי גלאי עשן

ישנם מספר סוגים של גלאי עשן הפועלים בשיטות שונות. הנה רשימה של כמה מסוגי הגלאים הנפוצים:

  • גלאי עשן מסוג אופטי – גלאים אלו מותקנים לרוב בתקרות של חללים שונים ובלוחות חשמל. אופן התקנתם מבוסס על העובדה שעשן עולה למעלה. גלאים אלו הם נקודתיים ועל מנת שתתקבל התרעה, על העשן לחדור בכמות מספקת לתוך הגלאי. הגדרת רמת הסיכון של המבנה קובעת את כמות הגלאים מסוג זה שמותקנים – ככל שצפיפות הגלאים עולה, גדלה מהירות הגילוי.
  • גלאי קרן – זהו גלאי הפועל על עקרון של שיגור וקליטת קרן לייזר. הפעלת הגלאי מתבצעת כאשר עשן חוצה את הקרן. יתרונו של גלאי זה הוא שהשטח המכוסה על ידי הגלאי גדול מאוד יחסית לגלאי נקודתי. כמו כן, קיימים גלאי קרן המבוססים על עיקרון של משדר-מקלט וכן כאלו המבוססים על משדר מול רפלקטור (מחזיר אור).
  • התקנים ידניים כגון לחצן – הרגישות האנושית לעשן, עולה על זו של כל גלאי מלאכותי. ההנחה הבסיסית היא, שבמקרהופורצת שרפה בחלל המאוכלס באנשים, יהיו אנשים שיבחינו בה הרבה לפנישתתגלה על ידי כל גלאי מתקדם ככל שיהיה. לכן, מותקנים כחלק מהמערכת לכיבוי וגילוי שריפות, לחצנים המאפשרים להעביר התרעה ידנית על שריפה. לרוב, יותקנו האמצעים האלו ביציאה מאזורים, בחדרי מדרגות וליד דלתות יציאת חירום.

א.ת. מיגון ואבטחה – מערכות לגילוי אש

אנו בחברת א.ת. מיגון ואבטחה, מספקים מגוון מערכות לגילוי עשן וכיבוי שריפות. אנו מספקים את שירותינו לבתים פרטיים, מוסדות ציבוריים ולבניני מגורים גדולים. לקוחותינו הרבים נהנים משירות אישי, מייעוץ ותכנון נכון של מערכות לגילוי וכיבוי שריפות במבנים וכן ממערכות איכותיות העומדות בכל התקנים הנדרשים. לכל שאלה צרו אתנו קשר:

טלפון: 076-5400110

דוא"ל: [email protected]

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם