מתקין מערכות גילוי אש

א.ת. מיגון – מערכות לכיבוי אש

מתי מתקינים מערכות כיבוי אש?

אמנם אין עשן בלי אש, אבל יש עשן עם פחות אש – וזה אם תופסים אותו בזמן. בעסקים, חנויות, מפעלים, משרדים, בתי ספר, מלונות, מבני ציבור ועוד, יש דרישה להתקנת מערכות גילוי וכיבוי אש כמו התקנת ספרינקלרים. לרוב תצטרכו להתקין מערכות גילוי אש מהסיבות הבאות:

  • בטיחות והצלה: על פי הוראות תקן 1220 חלק 3, שהוא התקן המפרט בחוק את החיובים השונים על התקנת מערכות גילוי אש ועשן. לאחר ההתקנה תצטרכו לעבור גם ביקורת כיבוי אש.
  • חברת הביטוח: יכולה לחייב אתכם במערכת גילוי אש ועשן שתעמוד בדרישות שתפרט לכם, כתנאי לקבלת הפוליסה.

החיוב שתקבלו אמור להיות מפורט, ויופיעו בו החלקים שצריכים להיות במערכת גילוי האש שלכם: לדוגמא כמה גלאים צריך, ואיזה ציוד כיבוי אש תצטרכו להחזיק בנוסף.

מי מתקין מערכות גילוי אש?

מערכת כיבוי אש לבית וכן מערכת לגילוי אש, מתקינים טכנאי מתח נמוך, אותם אנשים מקצוע שמטפלים גם בהתקנת אזעקה, אינטרקום ומצלמות אבטחה. מתקינים של מערכות לגילוי אש צריכים להחזיק בתעודה מתאימה. כדאי גם לוודא שהמערכת שיתקינו אצלכם עומדת בתו תקן הישראלי.

איך פועלת מערכת גילוי אש?

הגלאים מתריעים על הימצאות עשן (או חום, או גז, לפי סוג הגלאי) למערכת. האות מגיע לרכזת והיא מפעילה את החייגן. הרכזת יכולה להפעיל עוד כמה פיצ'רים, לפי סוג המערכת והרכיבים שיש בה: לנתק את החשמל, לעצור את פעולת המעליות במבנה, להפעיל צופרים, ועוד

ממה מורכבת מערכת לגילוי וכיבוי אש?

מערכת גילוי אש היא מערכת מסובכת במיוחד, עם הרבה מרכיבים ותכונות. אמנם, לרוב לא אתם תבחרו את המרכיבים השונים אלא איש המקצוע לפי הדרישות שקיבלתם, ועדיין ידע הוא כוח.

להלן החלקים העיקריים במערכת לגילוי וכיבוי אש:

  • גלאים: אלה יחידות הקצה של המערכת, שיהיו פרוסות במבנה לפי הצורך ויתריעו על סכנה לשריפה. רוב הגלאים שמשתמשים בהם הם גלאי עשן (גלאי פוטואלקטרי), אבל בחלק מהמערכות ישולבו גם גלאים נוספים: גלאי חום – לאזורים בהם יש עשן שלא רוצים שיפעיל את המערכת, למשל בחניונים, גלאי גז – למטבחים או אזורים אחרים בהם עלולה להיות דליפת גז, גלאי קרן – לחללים בעלי תקרות גבוהות במיוחד, ועוד.
  • רכזת גילוי אש: זה המוח של המערכת, שמרכז אליו את כל המידע וכל הפעולות. כל החלקים מחווטים אליו.
  • כבלים: מערכות גילוי אש הן רק אנלוגיות, כלומר תמיד עובדות עם חיבור קווי בין החלקים. המתקין ימשוך חוטים מכל גלאי או חלק אחר אל הפאנל המרכזי. את החוטים צריך או לחצוב ולהעביר מתחת לטיח, או להסתיר בתוך צנרת חסינה לאש – כי הרי יש צורך שהמערכת תפעל גם בטמפרטורות גבוהות למדי.
  • חייגן: בהתקנת מערכת גילוי אש מגדירים טלפון אליו המערכת מתקשרת במקרה זיהוי סכנה. במקרים נדירים החייגן יתקשר ישירות למכבי אש, אך רוב המערכות מתוכנתות כך שיש איש קשר אחראי אליו מגיעה ההתרעה.
  • צופרים: חוץ מפעולת החייגן, הצופרים יקימו רעש רב כדי להתריע על הסכנה.
  • מצברים: אם מאיזושהי סיבה יפסיק החשמל, המצברים יאפשרו למערכת גילוי האש להמשיך לפעול.
  • חיבור למערכת כיבוי אש או ציוד כיבוי אש נוסף: אם במקום קיימת גם מערכת ספרינקלרים, המערכת לגילוי האש תהיה מסונכרנת גם אליה. כבאות והצלה יידעו אתכם אם אתם צריכים אחת כזו במבנה שלכם, או אם אתם צריכים ציוד כיבוי אש עצמאי אחר: זרנוקים, מטפים, מכלי כיבוי ועוד.
  • לחצנים: אמנם מערכת לגילוי אש אמורה לזהות סכנה לפני האנשים, אבל יש בה גם לחצנים שמיועדים להפעלה ידנית שלה. אם מישהו זיהה סכנה לפני הגלאים ורוצה להפעיל את הצופרים, החייגן, מכלי הכיבוי וכל החלקים המחוברים, הוא יוכל להשתמש בלחצן כדי להכניס את ההתרעה למערכת.

מערכת כיבוי אש-מחיר

ישנם כמה גורמים שיכולים להשפיע על מחיר ההתקנה:

  • גודל: ככל שהמבנה שהמערכת צריכה לכסות גדול יותר, היא תהיה יקרה יותר.
  • דרישות הבטיחות: ככל שהמערכת תצטרך לעמוד בסטנדרט בטיחות גבוה יותר, המחיר שלה יעלה. אם תרצו לברר מה דרישות הבטיחות של המבנה שלכם, תוכלו ליצור קשר עם כבאות והצלה.
  • סוג המערכת: מערכת אנלוגית יקרה יותר ממערכת אזורית.
  • מחיר הרכיבים: יש הרבה חברות שמייצרות גלאים ורכיבים של מערכות גילוי עשן וכפי שאתם יכולים לנחש – ככל שתבחרו רכיבים איכותיים ומורכבים יותר, תשלמו יותר.
  • סוג התקנה: את הכבלים והחוטים של המערכת אפשר להסתיר מתחת לטיח בעזרת עבודה חציבה, או מעל לטיח בתוך תעלות מתאימות. התקנה מתחת לטיח תהיה יקרה יותר (אלא אם כן אתם בתהליך בניה ואתם מבצעים את ההתקנה לפני שלב הטיוח והצביעה הסופיים).

א.ת. מיגון ואבטחה – מערכות לגילוי אש

אנו בחברת א.ת. מיגון ואבטחה, מספקים מגוון מערכות לגילוי עשן וכיבוי שריפות. אנו

מספקים את שירותינו לבתים פרטיים, מוסדות ציבוריים ולבניני מגורים גדולים. לקוחותינו

הרבים נהנים משירות אישי, מייעוץ ותכנון נכון של מערכות לגילוי וכיבוי שריפות במבנים וכן

ממערכות איכותיות העומדות בכל התקנים הנדרשים. לכל שאלה צרו אתנו קשר:

טלפון: 076-5400110

מייל: [email protected]

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם