מערכת כיבוי אש אוטומטית

אם ניתן לאפיין מגמה מובהקת בעולם כיבוי האש לאורך העשורים האחרונים, הרי שתהיה זו מגמת האוטומציה. האוטומציה מהווה מרכיב מפתח ביכולת שלנו להתמודד עם שריפות ואש בצורה יעילה וזאת לאור הצורך בגילוי מידי ותגובה מידית גם כאשר התנאים "בוערים" תרתי משמע. מערכת כיבוי אש אוטומטית היא מערכת שיודעת לגלות את האש בעצמה, להפעיל את מנגנוני הכיבוי המותקנים באופן אוטומטי ובמקביל לבצע פעולות נוספות בצורה אוטומטית, ובכלל זה הפעלת אזעקה והזעקת כוחות הכיבוי.

למידע נוסף לחצו כאן

 

כיצד פועלות מערכות כיבוי אש אוטומטיות?

מערכת כיבוי אש אוטומטית היא מערכת המבוססת על פעולה חשמלית שמאפשרת התקנה של מנגנוני כיבוי וכיבוי אוטומטיים. בשלב הראשון מותקנת שכבת הגילוי שמורכבת מחיישני גילוי של עשן ואש. חיישנים אלה מתחילים ומסיימים את תפקידם בזיהוי סכנת האש והעברת פקודת האש למערכת המרכזית. עם קבלת פקודת האש ממערכת הגילוי, מבוצעות מספר פעולות במקביל, בהתאם לסוג המערכת המותקנת. בכלל זה, אם מותקנת מערכת ספרינקלרים במבנה, תפעיל המערכת את הספרינקלרים באופן אוטומטי וללא צורך בהתערבות אנושית. במקביל, תפעיל המערכת אזעקה שתודיע לנוכחים להתפנות מהמבנה ואף תזעיק את כוחות הכיבוי, במידה וקיים חיבור תקשורת למערכת.

 

נדרשות מערכות כיבוי אש במצב תקין תמיד

תנאי הכרחי לפעולתה של מערכת כיבוי אש אוטומטית הוא תקינותם של כל רכיבי המערכת לאורך כל חוליות שרשרת הגילוי והכיבוי. כל כשל באחת המערכות יכול להוביל לכך שפעולת המערכת לא תתקיים ותחייב התערבות ידנית. מן הסתם, בכל מערכת אוטומטית ישנם מעקפים המאפשרים התערבות ידנית, אבל ההעדפה הברורה היא שהכל יבוצע בצורה אוטומטית, מהירה ומסודרת ולשם כך יש לקיים בדיקות תדירות של כל רכיבי המערכת האוטומטית. תדירות הבדיקות וסוגי הבדיקות הנדרשות, נקבעים על ידי תקנות בטיחות האש של רשות הכבאות בישראל וכל מבנה שבו מותקנות מערכות אלה חייב לאחוז באישורים הנדרשים על תקינות המערכת. את כל פעולות התכנון, ההתקנה והבדיקה של מערכות אלה יש להזמין מגורם מוסמך ומוכר בלבד.

חברת א.ת מיגון היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום בטיחות האש, ובתוך כך מציעה מגוון שירותי בטיחות אש למבנים בכל רחבי הארץ. א.ת מיגון היא גם אחת מספקיות ציוד האש הגדולה בישראל ואצלנו תוכלו למצוא גם מגוון דגמים של מערכות כיבוי אש אוטומטיות בהתאמה לכל מבנה ולכל תקן רשמי. לפרטים נוספים על מערכות ושירותי החברה, צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 076-5400110.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם