התקנת מערכות גילוי אש

מערכות גילוי וכיבוי אש

התקנת מערכות גילוי אש

בכל הקשור לבטיחות וכיבוי אש, קשה להצביע על מערכת ספציפית שהיא חשובה יותר או פחות ממערכות אחרות, אך ללא ספק, מערכת גילוי האש היא אחת המערכות הקריטיות בכל מנגנון לכיבוי אש. הסיבה לכך היא שמערכת הגילוי היא המערכת שאמורה לזהות ראשונה ובזמן אמת את סיכון האש שנוצר כבר בתחילתו, ומכאן לבצע את הפעולות הנדרשות בצורה אוטומטית: להפעיל אזעקה, להזעיק את מכבי האש ולתת פקודת הפעלה למערכות עם אמצעי כיבוי אש כמו ספרינקלרים. מהסיבה הזאת בדיוק, חשוב מאוד שכל התקנת מערכות גילוי אש תתבצע על ידי מתקין מערכות גילוי אש וכיבוי אש מקצועי המוסמך לכך.

למידע נוסף לחצו כאן
 

מערכת כיבוי אש לבית

הבית שלכם אמור להיות המקום הבטוח ביותר עבורכם. אך הבית אינו חסין מפני שריפות ודליקות. מוצרי חשמל תקולים, חוטי חשמל חשופים, קצר בלוח החשמל הראשי או חוסר תשומת לב לגז שנשאר דולק, עלולים להביא למצב של שריפה וסכנת חיי השוהים בבית. לכן, ישנה חשיבות רבה, במיוחד בבתים בהם ישנם ילדים קטנים, להתקין מערכות לכיבוי אש בבית. ילדים קטנים, אינם מודעים לסכנה שיש במשחק עם גפרורים ליד מפת שולחן דליקה, כמו כן, אינם בעלי יכולת לברוח או לכבות את השריפה בכוחות עצמם. על כן, הבטיחו את בריאותכם ובריאות ילדיכם והתקינו מערכות כיבוי אש מקצועיות שיתנו מענה ראשוני מהיר ויעיל במקרי שריפה.

מערכות גילוי אש במבנים ציבוריים

כל בית ספר, מסעדה, סניף בנק, חללי עבודה או כל מבנה המכיל מספר גדול של אנשים, חייב בהתקנת מערכות גילוי וכיבוי אש על מנת לקבל אישור ממכבי האש לפעילות. אך לא האישור הוא החשוב, אלא ההגנה והתגובה הראשונית שמאפשרים מערכות לגילוי וכיבוי שריפות במבנים אלו. במיוחד במשרדים הנמצאים בקומות גבוהות, מערכות לגילוי וכיבוי שריפות יהיו קריטיות בשעת שריפה. זאת משום שלוחמי האש לא יוכלו להגיע במהירות לקומה גבוה בבניין העולה באש ולתת מענה מהיר.

מערכת גילוי אש ועשן

מה כולל התהליך של התקנת מערכות גילוי אש ועשן?

כל תהליך של התקנת מערכת גילוי אש מחייבת תכנון מקדים שבמסגרתו נבחן האופן בו יש להתאים את המערכת למרחב בו היא מותקנת. מערכת גילוי אש לבית פרטי תהיה קטנה יותר, בעלת נקודות קצה מעטות יותר ובפריסה מצומצמת יותר מאשר מערכת שמותקנת בקניון מסחרי. על כן, התקנת מערכות גילוי אש חייבת להתבצע על סמך תכנית מקדימה שמפרטת בדיוק היכן יש להתקין כל רכיב ורכיב ואיך מבוצע החיבור בין הרכיבים השונים ובינם לבין רכזת המערכת ולמערכות תומכות אחרות כמו מערכת החשמל. תהליך ההתקנה עצמו חייב להתבצע בהתאמה אחד לאחד לתכנית ובצורה סופר מקצועית שתבטיח את תקינותו של כל רכיב במערכת – תנאי הכרחי ליעילות פעולתה בשעת אמת. לבסוף, יש לבצע בדיקה חשמלית ותפעולית של המערכת וכן לבצע ניסוי בכדי לבחון את תגובת המערכת.

אם כן, התקנת מערכות גילוי אש הינה קריטית לצורך גילוי מוקדם של שריפות, ולפעילות אופטימאלית של מערכות הכיבוי המחוברות אליהן, על מנת להקטין ככל האפשר פגיעה פוטנציאלית בחיי אדם וברכוש. למעשה, לאורך השנים נערכו מחקרים רבים שהראו כי התקנת מערכות גילוי אש ועשן בצורה נכונה ומקצועית, מובילה לגילוי מוקדם ולנקיטה של פעולות נכונות על ידי השוהים במקום, דבר שחסך באסונות ובנזקים.

עם זאת, כל מתקין מערכות גילוי אש יוכל להסביר לכם כי המערכת אינה עומד לרוב בפני עצמה, ומחוברת לאמצעים נוספים כגון רכזת שמחייגת לרשות כיבוי האש ומפעילה את האזעקה, ספרינקלרים וכדומה. בתוך כך, מערכת גילוי אש ועשן מחייבת תכנון מוקדם שמטרתו היא להתאים אותה למרחב. לדוגמא, חלק בלתי נפרד מתוך מערכות גילוי אש ועשן הם הגלאים, ויש להחליט על הסוג המתאים ללקוח בהתאם לשיקולים שונים. בין היתר קיימים גלאי עשן המתבססים על קרן לייזר, גלאים על בסיס טכנולוגיית יוניזציה, גלאים המגיבים ללהבות וחום, גלאי יניקה, שילוב של גלאי אש ועשן, אמצעים לזיהוי חומרים נדיפים או מסוכנים, ועוד.

בד בבד, המתקין של מערכת גילוי אש ועשן משקלל את נתוני המרחב מאחר שהשטח עצמו משפיע באופן מהותי על גודל וסוג המערכת, כמו גם על עלותה. השקלול כולל גם את דרישות הכבאות, תקנים רלוונטיים לבית או לבית העסק, ועוד. בהתאם לכך בונים כאמור תוכנית מקדימה עבור מערכות גילוי עשן וכיבוי אש, המפרטות את מיקומם של כלל הרכיבים והחיבורים ביניהם, מערכות תומכות (כמו חשמל), הרכזת וכיוצא בזאת.

מי מבצע התקנות של מערכות גילוי?

התקנת מערכות לגילוי וכיבוי אש, כלולה במספר אלמנטים וחיבורים שחייבים להיעשות בצורה מקצועית ביותר על מנת להבטיח פעילות תקינה בשעת שריה. לכן, התקנת מערכות גילוי אש ועשן הינה פעולה המחייבת הסמכה של רשות הכבאות בישראל ולכן אינה יכולה להתבצע לא על ידי קבלן שיפוצים, לא על ידי מהנדס בניין ולא על ידי אף אחד אחר שאין לו את ההסמכה הנדרשת. בישראל פועלות חברות שונות המתמחות בתחום של כיבוי ובטיחות אש וכל התקנת מערכת גילוי עשן וכמובן אש, חייבת להתבצע באמצעותן בלבד. חשוב לבחור בחברה שאנשיה המתקינים את המערכות, יהיו מומחים ובעלי ניסיון רב בכל הקשור בהתקנת מערכות לגילוי וכיבוי שריפות. כמו כן, אנשי צוות בעלי תודעת שירות גבוהה ושירות אדיב, יהפוך את כל תהליך ההתקנה לחוויה יותר נעימה.

מערכת כיבוי אש – מחיר

כאשר מדובר במוצר צריכה בסיסי, יש משמעות גדולה למחיר. לרוב אתם תעדיפו לבצע קניות בסופר הזול ביותר ולחסוך עד כמה שאפשר. אך כאשר מדובר במוצר בטיחותי חיוני כל כך, כמו מערכות הגילוי וכיבוי אש, השיקול הכלכלי זז הצידה לטובת שיקולי בטיחות ואיכות. מערכת כיבוי חייבת להיות עמידה לזמן ארוך ולטמפרטורות הגבוהות בחדר במהלך שריפה. לכן, יש לרכוש את המערכת התקינה והאיכותית ביותר מחברה המתמחה באספקת והתקנת מוצרי בטיחות במקרי שריפות.

בתוך כך, טווח המחירים בין המערכות השונות יכול להיות נרחב, ומושפע ממספר פרמטרים בסיסיים. פרמטר ראשון הינו סוג המערכת בו בוחרים ומכאן רכיביה השונים, כאשר ככל שמדובר במערכת יותר מורכבת ומתקדמת כך המחיר עולה. פרמטר שני הינו גודל המערכת, שכאמור משתנה בהתאם למאפייני השטח, והפרמטר השלישי הינו דרישות מיוחדות של הלקוח המעלות את המורכבות של עבודות התכנון וההתקנה.

א.ת. מיגון ואבטחה

אנו בחברת א.ת מיגון, מעניקים מענה נרחב הכולל אספקה, התקנה, ייעוץ, בדיקות תחזוקה ותכנון של כל ציוד מערכות כיבוי האש, כולל אספקה מלאה של ציוד בטיחות באש, גלאי עשן, שילוט, מטפים, זרנוקים ומזנקים, ארונות כיבוי אש ושירותי תחזוקה בכל ההיקפים הנדרשים על ידי לקוחותינו, בפריסה ארצית ומתוך ניסיון רב בתחום.כמו כן, אנו מספקים שירותי התקנה, בדיקה והדרכה של מערכות בטיחות אש לרבות מערכות גילוי אש ועשן, וזאת באמצעות צוות מקצועי ומיומן הפועל על פי מתודולוגיות מחמירות מאוד שמיישמת החברה. לפרטים נוספים והזמנת שירותי החברה צרו אתנו קשר:

טלפון: 076-5400110

דוא"ל: [email protected]

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם